کرکره برقی یا رول آپ Roll Up

امروزه از کرکره برقی  برای مغازه و یا پارکینگ استفاده می شود،مخصوصا پارکینگ هایی که می خواهند از فضای پشت درب هم برای پارک کردن خودرو استفاده کنند و یا نصب جک پارکینگی در انجا امکان پذیر نیست.اولین راهنمایی و نکته ای که در خرید کرکره  اتوماتیک باید به ان توجه کرد مرغوب بودن تیغه ها می باشد که باید دقت شود تا از تیغه هایی که از ضایعات الومینیوم ساخته شده اند استفاده نشود زیرا باعث پارگی تیغه ها در مفصل و سروصدای زیاد هنگام عملکرد می شود.پس اگر کسی پیشنهاد قیمت کرکره برقی پایین تری به شما داد بدانید که ممکن است تیغه ها مرغوب نبوده ویا سبک باشند که سبک بودن هم باعث فرورفتگی در اثر ضربه می شود.مهمترین مزیت کرکره اتوماتیک فراهم کردن راحتی شما در برقراری امنیت بیشتر با استفاده از  نیروی کمتر است. شما می توانید باز یا بسته شدن کرکره برقی را دقیقا همانطور که می خواهید انجام دهید. فقط با فشردن یک دکمه، بدون توجه به جایی که در آن قرار دارید.

امروزه از کرکره اتوماتیک برای حفاظت محیط و به عنوان یکی از درب های ورودی پارکینگ ها، مراکز تجاری ,صنعتی و… استفاده می شود تا از ورود افراد ، نفوذ نور خورشید، باد، باران و صدا جلوگیری کنند.

تیغه کرکره برقی اتوماتیکتیغه کرکره برقی

عرض تیغه های کرکره برقی انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط مختلف از انها استفاده میشود.
تيغه هاي عرض 60  ميليمتر براي درب های کرکره برقی کوچک تا مساحت 5 متر ، تيغه هاي 80 براي مساحت 20 متر و تيغه هاي 100 براي کرکره هاي بزرگ تا مساحت 40 متر مناسب هستند.همچنین در مورد پارکینگ بهتر است از تیغه های غضروف دار استفاده شود تا صدای کمتری هنگام حرکت داشته باشد.
تیغه غضروف دار در بین مفصلهای خود دارای لاستیکهایی هستند که جلوی ایجاد صدا را میگیرند.مورد دیگری که باید به ان توجه کرد انتخاب موتور مناسب برای کرکره برقی ریموتی می باشد.موتورهای توبولار و ساید از متداول ترین موتورهای کرکره برقی می باشند.

داشتن پل در وسط تیغه:
وجود پل باعث می شود که اولاً صدا داخل تیغه کرکره برقی نیافتد و همچنین قدرت تیغه کرکره برقی در برابر ضربات ، بیشتر شود. تیغه در مدل های بدون پل، تک پل و دو پل موجودند.

ضخامت گوشت تیغه:
اگر تیغه کرکره برقی گوشت کافی نداشته باشند در هنگام اکسترود کردن ( به یکدیگر متصل کردن) خوب جا نرفته و پس از مدتی کرکره، کش می آید و تنها با یک ضربه به وسط کرکره، تیغه کرکره برقی از هم جدا می شوند.

تیغه تک جداره و دو جداره:

مسلماً اگر می خواهید کارتان کامل تر بوده و طول عمر بیشتری داشته باشد از تیغه دو جداره استفاده کنید.  در غیر این صورت می توانید از تیغه کرکره برقیی تک جداره استفاده کنید.

موتور کرکره برقی توبولار(مزایا و معایب):
این سیستم از یک موتور استوانه ای شکل با طول حدود 50 cm استفاده می کند که از یک طر ف شفت ، داخل شده و به وسیله پیچ به آن محکم و ثابت می شود. چرخش بخش متحرک موتور شفت را به گردش در می آورد و باعث جمع شدن تیغه ها به دور شفت یا باز شدن آنها می شود . با توجه به محدودیت فضای موتور ، این نوع کرکره برای درب های با مساحت کوچک یا متوسط استفاده می شود.موتور های تیوبلار بدون شک پر استفاده ترین نوع موتور در کرکره برقی ها می باشد و دارای محبوبیت زیادی بین نصابان کرکره است. علت نام گذاری آن به این نام ، شکل لوله ای آن است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع موتور کرکره برقی ، نصب آسان است که می توان با توجه به وزن تیغه کرکره برقی ، موتور مناسب را استفاده کرد. این موتور ها در وزن های ۳۰، ، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۲۳۰ و ۳۰۰ کیلوگرم موجود است.که پیشنهاد می شود در مواردی خاص به توصیه فروشنده چنانچه ابعاد و وزن کرکره برقی به حدی باشد که موتور ۳۰۰ نیوتن قابل استفاده باشد از موتور ساید ۳۰۰ بهره گیریم. باید توجه داشت که تاج و آداپتور در موتور های مختلف با هم متفاوت است با استفاده از یک شافت گرد یا هشت ضلعی (بسته به تاج آداپتور و موتور) به راحتی قابل نصب می باشد.

برای ابعاد تا حدود 13 متر مربع از موتور توبولار استفاده می شود که شامل توبولار 140،120،100،80،60،30 نیوتن می باشند.هر چه موتور قوی تر باشد سرعت ان هم مقداری کمتر  می شود
این موتورهای کرکره دارای وزن کمی است و به آسانی قابل حمل است. این نوع موتور کرکره در وزن های مختلف در بازار موجود است و با توجه به شافت باید موتور مربوطه را انتخاب کرد. برای مثال موتور های 230 و 300 نیوتن اغلب  دارای  تاج  و آداپتور سایز 11 گرد و موتور های سبک تا وزن 140 دارای تاج و آداپتور 8 گرد یا 7 هشت ضلعی است.

معایب موتور کرکره برقی توبولار
در این نوع از موتور کرکره برقی نمی توان از برق اضطراری(باطری بکاپ) استفاده کرد چرا که امکان اتصال UPS را ندارد و از سیستم
خلاص کن دستی در مواقع قطعی برق استفاده می کند .
محدودیت در وزنی که می تواند تحمل کند و تردد پایین یکی از عیوب اصلی این موتور است .
در صورت آسیب دیدن موتور باید کل کرکره برقی پایین کشیده شود تا بتوان به موتور دسترسی پیدا کرد .
در صورت آسیب دیدن گیریبکس امکان جلوگیری از سقوط وجود ندارد .
موتور توبولار کرکره برقی
 موتور توبولارکرکره برقی توبولار

موتور کرکره برقی ساید AC و DC

موتور ساید کرکره برقی با موتور توبولار کرکره برقی متفاوت می باشد و چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کارایی موتورهای ساید کرکره برقی معمولا برای کرکره های برقی که دارای وزن زیاد می باشد و تردد در آنها زیاد می باشد مورد استفاده قرار میگرند. موتور کرکره برقی ساید دارای امنیت بالاتری نیز می باشد چرا که در هنگام خرابی از سقوط تیغه کرکره برقی خودداری کرده و از رو نیز میتواند بسیار مهم باشد.
کرکره اتوماتیک با موتور ساید ، به دلیل قرار گرفتن موتور بیرون از لوله و عدم وجود محدودیت فضا برای موتور ، دارای موتورهایی قوی تر هستند که انها را برای درب های بزرگ و صنعتی و یا درب های با تردد زیاد تبدیل به یک گزینه ایده ال می کنند .

کابرد این نوع موتور کرکره اغلب برای فروشگاهها و پارکینگهای پرتردد و کارخانجات می باشد از معایب این نوع موتور فضای زیادی است که موتور اشغال میکند که طول پلیت این موتور حدود 60 سانتی متر می باشد که بر خلاف موتور های تیوبلار که طول پلیت از 30 سانتی متر تجاوز نمیکند میتوان یکی از معایب جهت استفاده در فروشگاههای کوچک وپارکینگهای کوچک بشمرد اما این نوع موتور کرکره برقی دارای محاسن بسیار زیادی می باشد که قدرت بالا بیصدا بودن موتور خصوصأ مدل 24 ولت آن که دارای باطری بک آپ می باشد که در زمان قطع برق می توان کرکره را متناسب با وزن آن تا چندین مرتبه بالاوپائین آورد از دیگر محسنات این نوع موتور خارج بودن موتور از داخل شافت است که در زمان خرابی موتور نیاز به پائین آوردن تیغه و مسدود نمودن محل نصب کرکره نمیباشد و موتور با فعال کردن (پاراشوت به اشتباه ) اهرم ایمنی موتور میتوان موتور را تعویض و یا تعمیر کرد

یکی دیگر از مزایایی که می توان برای موتور کرکره برقی ساید بر شمرد سیستمی است دستی که در هنگام قطع برق برای بالا و پایین آوردن مورد استفاده قرار می گیرد . برای بالا بردن کرکره برقی ( در زمان قطع برق ) به صورت یک جرثقیل که زنجیری است کار می کند . برای پایین آوردن هم از روش خلاص کن که هیچ آسیبی را به مکانیزم تعریف شده کرکره برقی وارد نمی کند استفاده می شود  . در مدل های دیگر معمولا از خلاص کن های سیمی استفاده می شود که می تواند به موتور و تیغه های کرکره برقی آسیب جدی وارد کند و هزینه سنگین و در برخی موارد غیر قابل جبرانی را برای مالک کرکره برقی به بار آورد .

برای ابعاد بالا تر از 13 متر مربع باید از موتور ساید استفاده کنید.همچنین اگر مقدار تردد بالا باشد موتور ساید مناسب تر از توبولار است.
و در دو نوع ساید AC 200 و DC 24 می باشند.ساید DC دارای باتری بکاپ یا همان یو پی اس است که در مواقع قطع برق بسیار کار راه انداز است.هرچه موتور ساید قوی تر باشد سرعت ان هم پایین تر است.بنابر این اگر نیاز نیست از موتور قویتر استفاده نکنید.قیمت موتور کرکره ساید و توبولار هم متفاوت است.
کابرد این نوع موتور کرکره اغلب برای فروشگاهها و پارکینگهای پرتردد و کارخانجات می باشد از معایب این نوع موتور فضای زیادی که موتور اشغال میکند که طول پلیت این موتور حدود 60 سانتی متر می باشد که بر خلاف موتور های تیوبلار که طول پلیت از 30 سانتی متر تجاوز نمیکند میتوان یکی از معایب جهت استفاده در فروشگاههای کوچک وپارکینگهای کوچک بشمرد اما این نوع موتور کرکره برقی دارای محاسن بسیار زیادی می باشد که قدرت بالا بیصدا بودن موتور خصوصأ مدل 24 ولت آن که دارای باطری بک آپ می باشد که در زمان قطع برق می توان کرکره را متناسب با وزن آن تا چندین مرتبه بالاوپائین آورد.

یکی دیگر از مزایایی که می توان برای موتور کرکره برقی ساید بر شمرد سیستمی است دستی که در هنگام قطع برق برای بالا و پایین آوردن مورد استفاده قرار می گیرد . برای بالا بردن کرکره برقی ( در زمان قطع برق ) به صورت یک جرثقیل که زنجیری است کار می کند . برای پایین آوردن هم از روش خلاص کن که هیچ آسیبی را به مکانیزم تعریف شده کرکره برقی وارد نمی کند استفاده می شود  . در مدل های دیگر معمولا از خلاص کن های سیمی استفاده می شود که می تواند به موتور و تیغه های کرکره برقی آسیب جدی وارد کند و هزینه سنگین و در برخی موارد غیر قابل جبرانی را برای مالک کرکره برقی به بار آورد .

موتور ساید

موتور ساید

کرکره برقی ساید

خلاصه تفاوت موتور توبولار و ساید کرکره برقی:

موتور توبلار کرکره برقی

• خلاص کن دستی دارد(اچار)
• بعضی مدل ها UPS دارند
• نصب داخل رول و ظاهر زیبــا
• تعمیرات و تعویض زمانبر موتور
• حداکثر وزن کرکره ۳۰۰KG
• قیمت ارزانتر از موتور ساید
• میزان تردد محدود کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی

• خلاص کن دستی دارد(زنجیری)
• بعضی مدل ها UPS دارند
• حداکثر وزن کرکره ۱۵۰۰KG
• قیمت گرانتر از موتور تیوبلار
• میزان تردد بالای کرکره برقی
• نصب خارج رول و اشغال فضا
• تعمیرات و تعویض سریع موتور

موتور سانترال کرکره اتوماتیک

این موتور در کرکره های قدیمی، مغازه ای و مسکونی و کرکره های آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد، این موتورها در دو نوع 180 کیلوگرم و 280 کیلوگرم عرضه می شوند. همچنین موتور سانترال با نام های شفت و فنر ، مرکزی و MC نیز شناخته می شود. موتور سانترال در مرکز شفت کرکره برقی قرار می گیرد و بهمین دلیل موتور کرکره مرکزی یا سنترال (سانترال) نامیده می شود . از مزایای این نوع موتور کرکره برقی حرکت سریع و روان در مقایسه با موتور کرکره های توبلار و ساید می باشد . بدلیل اینکه این موتور نیاز به فنر بندی شفت کرکره برقی دارد نصب آن مشکل و هزینه نصب آن بالا می باشد و امروزه عمده ترین کاربرد آن نصب بر کرکره های قدیمی ( لانه زنبوری ) و اتومات نمودن آن کرکره ها می باشد.

منبع تغذیه این موتورها 220 ولت بوده و تردد مجاز روزانه آن تا سقف 30 تردد در روز می باشد.موتور سانترال کرکره برقی توانایی به حرکت درآوردن کرکره هایی را که میزان تردد و وزن خود کرکره متوسط می باشد، دارند. می توان از موتور های سانترال کرکره برقی در شرایطی که نیاز است کرکره های قدیمی، تبدیل به کرکره اتوماتیک با تکنولوژی جدید گردند، استفاده نمود؛ چرا که این موتور ها دارای نصب ساده ای می باشند و به همین خاطر نیازی به تغییر کلی و اساسی در ساختار کلی کرکره وجود ندارند. البته استفاده از موتور های سانترال در سال های اخیر کمتر شده است.در نصب موتور سانترال  کرکره برقی باید فنربندی شفت کرکره برقی انجام شود؛ و به همین دلیل نصب آن مشکل و هزینه بالاتری نسبت به موتور تیوبلار و ساید دارد. بیشترین کاربردی که موتور ساید دارد نصب بر روی کرکره‌های قدیمی و اتومات کردن این کرکره‌ها می‌باشد.

 مزایای و معایب موتور کرکره برقی سانترال
در صورت نیاز به تعمیر کل شفت کرکره برقی باید باز شود و امکان تعمیر جداگانه موتور وجود ندارد.
دارا بودن خلاص کن و عملکرد سریع و آسان در زمان قطع برق
قابلیت نصب بر روی کرکره های قدیمی و تبدیل به کرکره اتومات
بالا بودن هزینه نصب و دشوار بودن نصب موتور
بالا بودن هزینه نصب، تعمیر و نگهداری
در صورت نصب اشتباه موتور موجب خط افتادن بر روی تیغه های کرکره می شود.
حرکت سریع و روان کرکره


تیغه ها با جنس پلی کربنات شفاف کرکره برقی
تیغه شفاف پلی کربنات کرکرخ برقی

پلی کربنات نوعی از پلیمر های ترموپلاستیک به شمار می آید.پلی مرهای ترموپلاستیک پلیمرهایی هستند که با حرارت دیدن ساختار آنها متلاشی نمی شود و در عوض شکل پذیر شده و میتوانند در قالبسازی حرارتی شکل پذیر شوند و در صنایع مختلف استفاده شوند.پلی کربنات سخت ترین ماده ی شفافی است که می تواند جای شیشه را بگیرد و مقاومت در برابر ضربه آن ۲۵۰ برابر بیشتر از شیشه است.

خواص منحصر به فردی همچون ضدحریق بودن، قابلیت دید داخل فروشگاه در زمانی که کرکره پایین می باشد، استحکام کششی بالا به علاوه زیبایی و پرستیژ خاصی که پس از نصب کرکره برقی شیشه ای به مکان مورد نظر می دهد جملگی پتانسیل بالای این نوع تیغه را برای ایجاد بازار جدید و پاسخ به نیاز مجموعه ای دیگر از مشتریان را یادآوری می نماید.
تیغه کرکره برقی پلی کربنات میتواند ۳۰ الی ۶۰ درصد نور را از خود عبور دهند و ضد UV طراحی شوند.پلی کربنات ها در ابعاد مختلفل تولید می شوند و دارای رنگ های اصلی برنز،آبی،شیری،زرد،قرمز و سبز می باشند.از معایب تیغه کرکره برقی پلی کربنات می توان به گران بودن ،خش پذیری،و افزایش دمای بخش زیرین آن در فصل گرما اشاره کرد هر چند تیغه ها آتش گیر نیستند اما هنگام سوختن دود زیادی تولید می کنند.

طبق آزمایشات مزیت تیغه های فوق کرکره شیشه ای با تیغه های آلومینیومی به شرح زیر می باشد:
کرکره شفاف دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و از آلومینیوم مقاوم تر است.
کرکره برقی شفاف قابلیت اضافه کردن خطوط رنگی مطابق با طراحی محل نصب را دارد .

تیغه کرکره برقی فوم دار :
تیغه فوم دار کرکره برقی
تیغه کرکره فوم دار همان تیغه کرکره معمولی میباشد فقط با این فرق که داخل تیغه از مواد خمیر پلی اروتان پر شده و توسط دستگاه این خمیر به صورت فوم در آمده که وجود این فوم در داخل تیغه باعث کم شدن صدای باز و بسته شدن کرکره میباشد.وجود فوم باعث بالا رفتن عدم ضربه پذیری تیغه میشود.روش تولید تیغه های فوم دار به صورت رول فرمینگ بوده و تیغه های آلومینیوم به صورت اکستروژن است. روش تولید رول فرمینگ در درب اتوماتیک کرکره ای به این شکل است که در ابتدا ورق های فولاد منیزیم به فرم مورد نظر شکل داده می شود و سپس در حرارت، فوم پلی اورتان (مقاوم در برابر حریق) درون ورق، تزریق می شود. ورق تیغه های فوم دار به صورت خود رنگ است و برخلاف تیغه های آلومینیوم، دارای استاندارد اروپایی است و در طرح و تولید به روز است.

تیغه های فوم دار به دلیل مقاوم بودن در برابر ضربه و هم چنین وجود فوم پلی اورتان درون آن، مناسب برای درب های پارکینگی و فروشگاهی است.

اما روش تولید تیغه های آلومینیوم در کرکره های برقی به این صورت است که ابتدا بیلت آلومینیوم(در موقع تولید تیغه های با کیفیت از بیلت آلومینیوم و در تیغه های کیفیت پایین با ایج پایین از آلومینیوم ضایعاتی که به DC معروف است استفاده می شود) در پشت قالب قرار گرفته و با فشار وارد قالب می شود و سپس از سمت دیگر به شکل دلخواه و طراحی شده از دستگاه خارج می شود. تیغه های آلومینیوم در کرکره برقی خودرنگ نیست. همچنین به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه، قیمت بالاتری نسبت به تیغه های فوم دار دارند.

تیغه های آلومینیوم به دلیل به روز و مقرون به صرفه نبودن روش های تولید آن و همچنین آسیب پذیری در مقابل فرسایش به ندرت در کشور های توسعه یافته مورد استقبال قرار می گیرد.

مشخصات تیغه های فوم دار به شرح زیر است:ارزان بودن مواد اولیه تیغه های فوم دار نسبت به تیغه های آلومینیوم
کارکرد بدون سر و صدا تیغه های فوم دار در کرکره های برقی
مقاوم در برابر ضربه
مقاوم بودن در برابر فرسایش، حرارت و گرد و غبار

تیغه کرکره برقی غضروف دار
این نوع تیغه کرکره مشابه تیغه کرکره آلومینیوم اکسترود است با این تفاوت که مابین دو تیغه ، یک قطعه واصل ( غضروف آلومینیوم با مقطع S ) قرار می گیرد و علاوه بر زیبایی باعث حرکت نرم کرکره برقی و در نتیجه کاهش صدا می شود . لازم بذکر است برترین نوع تیغه کرکره غضروفی برای کرکره برقی های سایز کوچک و متوسط تیغه غضروفی سایز 90 ( 70 تیغه + 20 غضروف ) می باشد . تیغه های کرکره برقی غضروف دار درجه یک معمولاً به ازای هر متر مربع 10 الی 11 کیلوگره وزن دارند و بدلیل وزن بالا توصیه می شود که این تیغه ها بهمراه موتور ساید استفاده شوند .
تیغه غضروف دار کرکره برقی
کرکره برقی آلومینیوم حتی اگر از بیلت 6063 ساخته شده باشد، ممکن در دور اول چرخش که حجم تیغه دور شفت کم است صدای اندکی تولید نماید. در صورتی که بخواهیم تیغه کرکره کاملاً بی صدا عمل کند باید دوران و چرخش آن را آسانتر نماییم و این کار با افزودن یک تیغه کوچک (غضروف) به کرکره برقی امکان پذیر خواهد بود. این غضروف معمولاً سایز 10، 15، 22 و یا 30 می باشد و کاربری اصلی تیغه غضروف دار کرکره برقی، درب کرکره ای پارکینگ می باشد که عملکرد بی صدای کرکره برقی آن بسیار مهم است.

تیغه کرکره برقی غضروف دار یا کرکره برقی میکس یا کرکره برقی لوکس از بهترین بیلت های آلومینیومی ساخته شده است و بدلیل چرخش نرم و اسان آن در بالای رول و وزن و ضخامت بالای آن به هیچ وجه سروصدا ایجاد نمی کند و عمر مفید آن نیز بیشتر می باشد و همچنین ظاهری زیبا و مدرن با دامنه رنگ گسترده مطابق سلیقه ی مشتریان ارائه می شود.

تیغه های پانچ شده
از پانچ شدن تیغه های آلومینیومی تک جداره این نوع تیغه کرکره برقی ساخته می شود و تیغه های پانج معمولاً بصورت ترکیبی با تیغه های نرمال آلومینیوم جهت زیبایی و همچنین نفوذ نور به داخل محیط نصب از جمله پارکینگ ساختمانهای جنوبی و فروشگاه ها استفاده می شود .لازم بذکر است با توجه به اینکه این تیغه کرکره برقی ها از نوع تک جداره می باشند و از نظر مکانیکی مقاومت پایین تری نسبت به سایر کرکره برقی ها دارند استفاده از آن بصورت یک کرکره برقی کامل توصیه نمی گردد و حداکثر تا 6 عدد تیغه پانچ توصیه میشود. بهتر است جهت جلوگیری از نفوذ صدا و گرد وغبار از درون سوراخ های کرکره برقی پانج شده این سوراخ ها با تلق شفاف ( پلی کربن ) پوشانده شوند .
تیغه پانچ شده کرکره برقی
تیغه گالوانیزه کرکره برقی
استحکام تیغه های گالوانیزه به نسبت آلومینیوم بسیار بیشتر است از لحاظ استحکام برشی، خمشی یا فشاری.تیغه گالوانیزه کرکره برقی نوعی تیغه کرکره است که به روش خم کردن ورق گالوانیزه توسط دستگاه مخصوص نورد تولید می شود. برای اینکه تیغه کرکره حالت خود را حفظ کند در فضای خالی بین دو تیغه از فوم پلی اورتان استفاده می شود. این فوم که توسط دستگاه در داخل تیغه تزریق می شود علاوه بر اینکه استحکام تیغه را بالا می برد عایق صدا و حرارت نیز می باشد.تیغه گالوانیزه کرکره برقی در برابر ضربه و وزش باد و هم چنین نور آفتاب و گرما و سرما از استحکام مناسبی برخوردار است.تیغه گالوانیزه کرکره اتوماتیک برقی از کیفیت های متفاوتی برخوردار است و بسته به برند سازنده قیمت و کیفیت آن تغییر می کند. قیمت این نوع تیغه کرکره معمولا پایین تر از انواع دیگر تیغه کرکره برقی می باشد.

با توجه به فومدار بودن تیغه های گالوانیزه، دربهای کرکره گالوانیزه عایق بیشتری نسبت به ایجاد و تبادل صدا دارند و در مقابل تبادل حرارت نیز عایق تر هستند همچنین در محیطهای مرطوب و شرجی امکان زنگ زدن تیغه های گالوانیزه بعد از ایجاد خش بر  روی رنگ تیغه ها وجود دارد.

کیفیت تیغه نهایی گالوانیزه به کیفیت و ضخامت ورق گالوانیزه مورد استفاده، سیستم ایجاد مقطع تیغه ای شکل، کیفیت فوم تزریقی و همچنین رنگ مورد استفاده بستگی دارد.


برد کنترل کرکره برقی ساید فول کانال
برد کنترل کرکره برقی
قابلیت اتصال مستقیم همه موتورهای ساید AC دارای رله آزاد (NO و COM) جهت اتصال لامپ (لامپ پارکینگ) قابلیت عملکرد دستی قابلیت نصب فتوسل جهت تشخیص مانع و افزایش ایمنی قابلیت تغیر جهت حرکت موتور بدون نیاز به تغیر سیم‌ بندی دارای مدار فلاشر و امکان تشخیص بالا یا پایین آمدن کرکره با عملکرد فلاشر
سیستم خلاص کن موتور کرکره برقی توبولار و ساید
خلاص کن موتور کرکره برقی
خلاص کن موتور توبلار کرکره برقی به صورت یک قلاب است که می توانیم با چرخاندن آن به سمت راست و چپ کرکره برقی را بالا و پایین نماییم. همچنین می توانیم با قرار دادن یک هندل در این قلاب به صورت آسانتر کرکره برقی را بصورت دستی بالا و پایین نماییم. البته حتی بدون هندل نیز چرخاندن این قلاب چندان دشوار نیست و به آسانی می توان با نیروی یک دست آنرا حرکت داد. بعضی از موتور های توبلار فاقد خلاص کننده دستی می باشند ولی تقریباً تمام برندهای موجود در بازار کشورمان دارای خلاص کننده دستی می باشند.
سیستم خلاص کن موتور ساید
زنجیر خلاص کن موتور کرکره برقی
همانطور که در عکس فوق میبینید یک زنجیر به انتهای موتور ساید متصل شده است که در واقع همان خلاص کن آن است. اگر این زنجیر را در جهت ساعتگرد بچرخانیم کرکره شروع به بالا رفتن می کند و اگر در جهت پاد ساعتگرد بچرخانیم کرکره شروع به پایین آمدن می کند. البته گاهی این جهت معکوس می باشد و مثلاً ساعت گرد بچرخانیم کرکره پایین می آید.
علاوه بر زنجیر خلاص کن شرح داده شده ، در انتهای موتور یک ضامن قرار دارد که با آزاد سازی آن می توانیم کرکره را به صورت دستی سریعاً بالا و پایین نماییم. البته کار با این ضامن برای عموم چندان آسان نیست و اگر از همان زنجیر استفاده نماییم راحت تر است.
لوازم جانتی کرکره برقی
    کاور بالای کرکره
اندکپ
لاستیک انتهای تیغه
فلاشرها
چشمی ها
ریموت و رسیورها
کیس تیغه ها
موئی داخل ریل
پایه ستاره ای شکل
نوار مویی
بردها
آداپتور ابتدا و انتهای موتور

قوطی : برای نصب ریل ها در دو طرف چهارچوب کرکره برقی از قوطی های 40*40 ، 80*40 و 100*40 با توجه به ابعاد کار استفاده می شود این قوطی ها می بایست با استفاده از شاقول یا تراز کاملا دقیق نصب شوند.

ریل ها : ریل ها قسمتی از کرکره هستند که تیغه ها درون آنها قرار گرفته و به بالا و پایین هدایت می شوند انواع ریل ها عبارتند از ریل های معمولی و ریل های پشت قوطی دار، داخل ریل ها معمولا مویی یا لاستیک هایی قرار دارد که باعث عدم سایش تیغه ها به مرور زمان و جلوگیری از ایجاد صدا می شود. ریل ها در آلیاژ­های آهن و آلمینیوم ساخته می شوند که ریل های آهنی برای تیغه های گالوانیزه و ریل های آلمینیوم برای تیغه های آلمینیوم و پلی کربنات استفاده می شوند.

جاقفلی : برای بالا بردن امنیت کرکره برقی بر روی تیغه انتهایی جاقفلی ها نصب می شوند.

کپس :(قعطه ای پلاستیکی که در انتهای هر تیغه پرچ می شود و از نا تراز شدن تیغه جلوگیری می کند)

شفت یا لوله وسطی : شفت ها قسمتی از کرکره هستند که تیغه ها دور آنها رول می شوند و در سایز های مختلف بکار می روند، جنس شفت ها از فولاد بوده و سایز شفت ها در موتورهای توبلار شمار 8 و در موتور های ساید شماره 11 می باشد.

اندکپ و یاتاقان : اندکپ نوعی نگهدارنده دوار می باشد که با اتصال به یاتاقان (بلبرینگ) به صفحه متصل شده و شفت را حول محور گردش موتور به حرکت درمی آورد اندکپ ها در سایزهای مختلف ساخته می شوند بطور مثال اندکپ در اکثر موتور های توبلار داخل لوله یا شفت شماره 8 جا می خورد و در موتور های ساید اندکپ ها سایز بزرگتری دارند و داخل لوله های 11 قرار می گیرند.

صفحه پلیت : صفحه های فلزی هستند که بر روی قوطی ها نصب می شوند و موتور و تمامی متعلقات کرکره برقی بر روی صفحه پلیت ها سوار می شود همچنین صفحه پلیت ها در موتور های توبلار به شکل ساده با دو شیار برای اتصال اندکپ و موتور ساخته می شوند و در موتوهای ساید بر روی صفحه پلیت موتور زنجیر و چرخدنده قرار می گیرد که وظیفه انتقال نیرو از موتور به شفت را بر عهده دارند.

ریسیور : ریسیور یا مرکز کنترل مغز اصلی کرکره برقی می باشد با استفاده از ریسیور می توان تمامی فرمان های ارسالی به موتور را با استفاده ازریموت کنترل، که بر روی ریسیور ها تعریف می شود کنترل کرد.


دلیل صدای کرکره برقی
دلیل صدای ناهنجار کرکره برقی چیست؟

صدای ناهنجار تیغه های کرکره برقی از موضوعاتی است که هر نصابی با آن مواجه می شود و این موضوع می تواند نارضایتی مشتری را در پی داشته باشد نباید فراموش کرد فردی که درب اتوماتیک سفارش می دهد قطعا برای آسایش خود عمل کرده است بنابراین هرکسی انتظار دارد یک درب اتوماتیک رول آپ بی صدا داشته باشد.

بعضی همکاران با ایجاد صدا در تیغه تمام مشکلات را از تیغه می دانند حال آنکه عوامل موثری در ایجاد صدا در تیغه موثرند.مقصر شناختن فقط تیغه بسان کسی است که مشکل فریاد زدن یک بیمار را از از درد از  حلق  و دهان او بداند.البته همکاران تقصیری ندارند چون با ایجاد هر یک از عوامل زیر در سیستم درب اتوماتیک رول آپ صدا از تیغه ایجاد خواهد شد.

تبدیل شفت در واقع یک قطعه از جنس ای بی اس ABS یا پلی ارتالون است که برای افزایش قطر شفت یا درام در رول کردن کرکره برقی مورد استفاده قرار می گیرد .
افزایش قطر شفت یا درام در نصب کرکره های اتوماتیک برقی باعث کاهش سر و صدای ناشی از رول شدن تیغه کرکره های برقی می گردد .
در واقع هر چه قطر شفت بیشتر شود سر و صدای تولید شده کرکره برقی کمتر می گردد , این موضوع باعث استفاده از تبدیل شفت می شود که با استفاده از آن به راحتی می توان قطر شفت ۸ سانتی متری را به ۱۱ سانتی متری و یا قطر شفت ۱۱ سانتی متری را به ۱۵ سانتی متری تغییر داد .

در زمان مونتاژ کردن تیغه ها دقت لازم را داشته باشید تا تیغه ها بصورت کاملا افقی وارد همدیگر بشوند. در صورت داشتن فشار و یا کجی در هنگام مونتاژ مطمئنا تیغه ها از همان لحظه اول به سر و صدا می افتد.تیغه با وزن پایین و نداشتن ایج بالا در تغییرات فصل دچار انقباض و انبساط شده و باعث سر و صدا می شود.
در زمان نصب، فاصله بین لوله تا ریل می بایست با استاندارهای نصب کرکره برقی تناسب داشته باشد. بدین معنی که اگر لوله زیاد به ریل نزدیک یا خیلی از ریل دور باشد باعث کشیدگی یا تماس زیاد تیغه ها شده و در نتیجه باعث سر و صدای تیغه می گردد.

از دلایل دیگر ایجاد صدای ناهنجار در هنگام بالا و پایین شدن کرکره برقی می توان به هم وزن نبودن تیغه های کرکره برقی اشاره کرد. اگر تیغه های کرکره برقی وزنی برابر نداشته باشند و به اصطلاح سبک و سنگین باشند نیز می تواند منجر به صدای بد کرکره برقی شود. معمولا تیغه هایی که در فرآیند تولید آن ها از بلیت (شمش) کوره های دستی استفاده شده است. به دلیل نا خالصی دارای وزن ها و کیفیت های متفاوت می شوند.

از دیگر مواردی که صدای ناهنجار کرکره برقی را ایجاد می کند. استاندارد نبودن قالب در فرآیند تولید و در نتیجه عدم هماهنگی لازم در قلاب های کرکره برقی می باشد. اگر نر و مادگی قلاب کرکره برقی نتوانند به صورت مناسبی داخل هم بازی کنند صدای ناهنجاری ایجاد می شود.
صفحه پلیت ها و در نتیجه لوله می بایست تراز نصب شود تا تیغه های کرکره برقی هم بصورت کاملا تراز در مسیر ریل حرکت کند. در صورت اشتباه کردن این مقوله کرکره پس از مدت زمان 2 الی 3 ماه به سر و صدا می افتد.


قفل نیمه اتوماتیک کرکره برقی

قفل نیمه اتوماتیک کرکره برقی در واقع یک قفل دستی است که دارای قابلیت قطع برق ورودی موتور است. به بیان دیگر مادامی که کرکره برقی توسط کلید قفل شده است ، برق ورودی به موتور کرکره برقی نیز قطع می باشد و اگر اشتباهاً کلید ریموت فشرده شود کرکره برقی حرکت نمی کند و صدمه ای به تیغه ها و موتور کرکره برقی وارد نمی شود. ولی در صورت استفاده از قفل دستی کرکره برقی اگر کلید ریموت را به اشتباه بفشاریم ، موتور در جهت بالابردن کرکره نیرو وارد می کند و احتمال صدمه دیدن موتور و تیغه ها بسیار بالا می باشد.

کلید قفل نیمه اتوماتیک کرکره برقی

این قفل از کلید کامپیوتری 4 شیار بهره می برد که مشابه کلیدهای درب ضد سرقت است و با نمودن آن توسط تجهیزات کلید سازی و امثال آن بسیار دشوار است و امنیت بسیار بالایی را ارائه می دهد.

بدنه قفل نیمه اتوماتیک کرکره برقی

بدنه این محصول بگونه ای طراحی شده است که در پشت کرکره برقی قرار می گیرد و از بیرون بجز یک سوراخ جهت ورود کلید و قفل و باز نمودن ، چیز دیگری قابل روئت نیست. این قفل توسط چهار عدد پیچ سرپخ به تیغه انتهایی پیچ می شود و از بیرون امکان دستکاری و باز نمودن آن وجود ندارد.

مکانیزم قطع برقی قفل نیمه اتوماتیک کرکره برقی

همانگونه که در شکل بالا مشاهده می نمایید ، این محصول دارای یک لیمیت سوئیچ خاص است که هنگامی که زبانه قفل خارج می شود یک کنتاکت (نرمال کلوز NC) زا باز می کند. جهت نصب این قفل بر روی کرکره برقی ابتدا توسط فازمتر ، سیم فاز را یافته و آنرا ابتدا از مسیر این کنتاکت عبور داده و سپس به موتور کرکره برقی وارد می نماییم. با این عمل هنگامی که کرکره برقی قفل است ، فاز تغذیه موتور آن قطع است و تحت هیچ شرایطی کرکره برقی به بالا حرکت نمی کند.

قفل برقی کرکره اتوماتیک

برق اضطراری کرکره برقی های 220 ولت

برق اضطراری برای کرکره برقی : این کار توسط UPS (یو پی اس ) انجام می پذیرد.کار یو پی است که تا زمان که برق شهری وصل است، موتور، برق مورد نیاز را به راحتی دریافت می کند و به محض قطع شدن برق شهر UPS جایگزین برق شهری شده و ولتاژ موتور را تامین می کند.یو پی اس ها از تعداد باطری هایی که به صورت سری به هم وصل شده اند، ساخته شده اند. بدیهی است که در هنگام خرید UPS توان مصرفی و آمپراژ مورد نیاز و همچنین ساعت مصرف بسیار حائز اهمیت است. یو پی اس ها در مارک های مختلف، با توانهای مختلف، به بازار عرضه می شوند. در زیر نحوه نصب آنها را خواهید دید.همان طور که در تصویر ملاحظه می کنید محل قرار گیری یو پی اس مابین پریز برق و مدار فرمان کرکره می باشد. یو پی اس را در فضایی، دور از دسترس و در مکان خنک نصب کنیدتا طول عمر باطری ها بالا روند.

نصب ups روی کرکره برقی
اصول نگهداری کرکره برقی
نگهداری کرکره برقی موجب می‌شود تا کار آرایی کرکره افزایش یابد. این در صورتی است که نگهداری آن کاری بدون هزینه است. نکاتی که باید در نگهداری کرکره برقی باید توجه کرد:از کارکرد موتور به‌صورت مکرر و بیش از سه بار بدون وقفه خودداری کنید، چون این کار موجب فعال شدن مکانیزم حرارتی موتور و افزایش دمای موتور می‌شود.
در حالتی که باز و بسته شدن کرکره به‌صورت ناتمام چندین بار به‌صورت متوالی انجام شود موجب به هم خوردن زمان مدار ریسیور می‌شود که در این حالت باید، سرویس و تنظیم مجدد ریموت و ریسیور را انجام داد.
ریموت کنترل را نباید در زیر تابش آفتاب، ضربه، شرایط متنوع جوی و… قرارداد.
شستشوی کرکره برقی باید به‌گونه‌ای انجام شود که از ورود آب به داخل موتور و رسیور جلوگیری شود.
نباید وزن اضافی به کرکره وارد کرد.
از هل دادن، آویزان شدن، واردکردن فشار و ضربه، به کرکره خودداری کنید.
در مسیر حرکت رول کرکره و داخل ریل نباید مانعی وجود داشته باشد.
در صورت قطع برق از سیستم خلاص کن استفاده شود، دستگیره خلاص کن دور از دسترس افراد متفرقه قرار بگیرد.
ریل و لاستیک تیغه انتهایی کرکره برقی تمیز و عاری از هرگونه زباله و گردوخاک باشد تا مانع بسته شدن کامل درب نشود.
کرکره برقی‌هایی که نیاز به روغن‌کاری دارند باید سالی یک یا دو بار گریس کاری شوند. کرکره‌های بلبرینگی نیازی به روغن‌کاری و گریس ندارند.

کرکره‌ دستی
کرکره‌های دستی یکی از راه‌های مناسب است که با کمک آن می‌توانید امنیت خانه و محل کار خود را باقیمتی مقرون‌به‌صرفه تأمین نمایید. برای بسیاری از محیط‌های داخلی و دفتر که دارای درب و پنجره‌های نسبتاً کوچک و کم ارتفاع است، می‌توان یک کرکره عمومی خوب و بی‌سروصدایی را ارائه داد.
کرکره دستی به‌ویژه برای چند درب و پنجره کوچک مانند جلو مغازه‌های کوچک که تنها نیاز به باز و بسته شدن یک‌بار در روز دارند، مناسب می‌باشد، اما مطمئناً هیچ‌چیز جای آرامش و کاربرد راحت نوع برقی را نخواهد گرفت.
به‌طورمعمول کرکره های دستی، جلوه و زیبایی کرکره برقی را ندارد و در همه‌ی کاربردهای خود فضای زیادی را اشغال می‌کند و نیاز به فعالیت فیزیکی در باز و بسته نمودن آن دارد. برای همین تنها برای کسب‌وکارهای کوچک ایدئال می‌باشد و برای مکان‌های بزرگ مناسب نیست.
اگر فردی نیاز به باز و بسته کردن کرکره به چندین مرتبه در روز داشته باشد، مطمئناً استفاده از کرکره دستی بسیار طاقت‌فرسا است و عملی به نظر نمی‌آید، پس استفاده از آن معقولانه و کارآمد نیست.
هنگامی‌که اقدام به خرید یراق‌آلات کرکره برقی یا کرکره دستی می‌نمایید، با توجه به عرض و ارتفاع مورد نظر می‌توانید به‌راحتی تصمیم بگیرید که نوع برقی برای شما مناسب است و یا دستی. چون با توجه به‌اندازه و وزن می‌توانید به نتیجه روشنی دست‌یابید. این محصول معمولاً با یک صفحه‌کلید لمسی، بالا و پایین می‌رود ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سیستم کنترل اثرانگشت و ورود کد دیجیتال، امنیت بیشتری در استفاده از آن پدید آورده است.
کرکره دستی یا کرکره برقی دارای یک کنترل دستی در موارد اضطراری است.
شما می‌توانید از همکاران ما در رامادر مشاوره‌های بیشتری را دریافت نمایید.معمولاً کرکره برقی توسط یک موتور کوچک به برق متصل می‌شود. به‌طور طبیعی این محصول از برق خانگی استفاده می‌کند ولی شما می‌توانید از محصولاتی که با باتری طراحی ‌شده‌اند هم استفاده نمایید. این محصول را می‌توان به پانل‌های خورشیدی مجهز نمود که انرژی دریافتی خود برای باز و بسته شدن را از انرژی خورشید دریافت نماید و بدین ترتیب در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود.

کپس کرکره برقی چیست؟
کپس ها نگهدارنده ای از جنس پلاستیک هستند که یکی از اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی به شمار می روند محل نصب کپس ها بر روی تیغه های کرکره برقی می باشد و وظیفه نگهدارنده برای تیغه ها را دارد بطوری که در هر طرف تیغه یک کپس قرار می گیرد و مانع جابه جایی عرضی تیغه ها می شود زیرا این جابه جایی می تواند در هنگام حرکت تیغه های کرکره برقی درون ریل ها مشکل ساز باشد پس به همین منظور کپس ها را نصب می کنیم.
کپس کرکره برقی
کپس کرکره برقی تیغه دوجداره
کپس تیغه دوجداره در انواع مختلف کپس تیغه دوجداره تک پل و کپس تیغه دو جداره دو پل و کپس تیغه دو جداره بدون پل ساخته می شود که باید طبق انتخاب تیغه کپس مورد نظر هم خریداری شود .
کپس کرکره برقی تیغه دوجداره دو پل
کپس کرکره برقی دو جداره دوپل برای محکم کردن تیغه های دو پل روی یکدیگر به کار می رود به طوری که اجازه بازی کردن تیغه ها برای حرکت کردن به چپ و راست را نمی دهد و میتواند با پیچ یا پرچ به تیغه وصل شود .
کپس کرکره برقی تیغه تک جداره
تیغه های تک جداره نیز نیاز به کپس دارند زیرا همانطور که گفته شد کپس کرکره برقی مانع حرکت تیغه ها روی همدیگر شده و از گیر کردن تیغه ها به پیچ داخل ریل جلوگیری میکنند که تیغه تک جداره کرکره برقی نیز از این مشکلات مثتثنی نیست .کپس کرکره برقی تک جداره به لبه داخلی تیغه بسته شده تا از زخیم شدن آن که میتواند مشکلاتی همچون گیر کردن به داخل ریل را همراه داشته باشد به همراه نداشته باشد .
کپس کرکره برقی دو جداره تک پل
کپس کرکره برقی دو جداره تک پل برای تیغه های دوجداره تک پل ساخته شده که براحتی می توان تیغه های تک جداره تک پل را با آن ثابت کرد به طوری که روی پایه کپس تیغه دوجداره تک پل یک شیار وجود دارد که قرار است پل تیغه آنجا قرار گیرد .
کپس کرکره برقی تیغه دو جداره بدون پل
کپس کرکره برقی هیچ شیاری روی پایه خود ندارد چرا که قرار است برای تیغه های بدون پل استفاده شوند و نیازی به شیار ندارند .
نحوه کپس زدن کرکره برقی:
برای این کار در مرحله مونتاژ تیغه ها تیغه ها را به صورت پنج تایی یا سه تایی مونتاژ کنید و کپس ها را با استفاده از چکش به داخل شیار هر تیغه وارد کنید برای اینکه کپس های نصب شده جا به جا نشوند نیاز است تا آن را محکم کنیم این کار را می توان با پیچ سرمته یک سانتی و یا با استفاده از پرچ انجام داد برای این منظور دو سوراخ در محل مشترک قرار گیری تیغه و کپس بزنید و با استفاده از پرچ کپس ها را بر روی تیغه ها محکم کنید.

 تعیین وزن کرکره برقی و انتخاب موتور مناسب

برای محاسبه وزن تیغه کرکره برقی باید به نوع آلیاژ (پلی کربنات، آلمینیوم، گالوانیزه) و نوع ساخت (تک جداره، دو جداره) توجه نمود که پر کاربرد ترین آنها تیغه دو جداره با آلیاژ آلمینیوم می باشد. تقریبا هر یک متر مربع از کرکره مرغوب  برابر 10 کیلو گرم محاسبه می شود مثلا اگر کرکره برقی ای با ابعاد 3 متر عرض و 3 متر ارتفاع داشته باشید مساحت آن 9 متر و وزن تقریبی آن 90 کیلو گرم است. پس برای این کرکره برقی اگر تعداد باز و بسته شدن آن در روز کم بود (حداکثر ساعتی 1 بار کرکره برقی بالا و پایین شود )می توانید از موتور توبلار استفاده کنید و نیازی به استفاده از موتور ساید نیست ولی اگر تعداد باز و بسته شدن آن زیاد بود سعی کنید از موتور ساید استفاده کنید.
وزن و ابعاد کرکره
پیشنهاد می کنیم برای کرکره هایی با وزن 150 کیلو گرم به بالا و یا در مکان های پر تردد از موتور های ساید استفاده کنید. چرا که این موتور ها سرعت حرکت بیشتری، نسبت به موتور های دیگر دارند و نیز در صورت استفاده مکرر کمتر داغ می کنند و طول عمر بیشتری را دارا می باشند
بر خلاف موتور توبولار کرکره برقی که توان آن با نیوتن محاسبه می شود، قدرت موتورهای ساید کرکره برقی بر اساس کشش وزن (کیلوگرم) محاسبه می شود و شما می توانید در انتخاب این موتور برای وزن معین خود توان مورد نیاز آن را محاسبه کنید. (نکته: همیشه حداکثر وزن تیغه را در نظر بگیرید تا بعد از نصب به موتور کرکره برقی فشار بیش از اندازه وارد نکرده و باعث اختلال نشود)

چشمی ایمنی در کرکره برقیفتوسل یک سنسور ایمنی است که از دو قسمت تشکیل شده است. فرستنده نور مادون قرمز و گیرنده آن. این دو در دو سمت درب کرکره ای نصب می شوند و تا زمانی که نور فرستنده توسط گیرنده دریافت می شود کرکره عملکرد عادی خود را دارد ولی اگر شخص ، خودرو و… جلوی فتوسل ها قرار گیرد این نور قطع می شود و دیگر گیرنده قادر به دریافت نور Infra-Red ارسالی از فرستنده نیست. در این هنگام مدار فرمان کرکره برقی فرمان توقف حرکت رو به پایین و شروع حرکت به سمت بالا و در جهت باز شدن کرکره برقی را صادر می کند.این سنسورها که اصطلاحاً چشمی نیز نامیده می شوند دارای دو قسمت جداگانه فرستنده (TX) و گیرنده ( RX ) می باشند .يك جفت ازاين سنسورها (گیرنده و فرستنده) در بیرون و يك جفت ديگر در فضای داخل در دو طرف در روبروی هم نصب می شوند . حداقل ارتفاع نصب 25 سانتی متر می باشد و آن ها را در محل هایی که امکان نصب روی دیوار نباشد بر روی پایه های خاصی نصب می نمایند طرز کار سنسورها به این صورت است که دستگاه فرستنده ( TX ) نور مادون قرمز را توسط یک دیود گالیم آرسنيد تولید و پخش می کند. این اشعه توسط یک فتودیود روی گیرنده ( RX ) دریافت می گردد .

فرض کنید شما با خودروی خود در زیر کرکره برقی قرار دارید و یکی از همسایگان و یا خود شما به اشتباه کلید ریموت را بفشارید. و یا خودروی شما دقیقاً زیر کرکره خراب شود و تایم اتومات کرکره برقی  و یا جک پارکینگی عمل نماید و کرکره برقی شروع به حرکت روبه پایین نماید. در این صورت با توجه به قدرت بالای موتور کرکره برقی ، قطعاً سقف خودروی شما وهمچنین تیغه های کرکره دچار آسیب جدی خواهند شد.
لازم به ذکر است که بسیاری از کرکره های برقی قابلیت نصب فتوسل را ندارند و باید در هنگام خرید موتور کرکره برقی ورودیهای مدار فرمان آن چک شود تا اینکه ترمینالهای مربوط به نصب سنسور ایمنی فتوسل بر روی آن موجود باشد. الیته در صورت عدم وجود ورودی سنسور در موتورهای کرکره برقی AC می توان با اندکی هزینه مدار را تعویض نمود. البته این هزینه در خصوص موتورهای کرکره برقی دارای برق اضطراری UPS بیشتر است و تعویض مدار آنها چندان قابل توجیح نیست.

چشمی کرکره برقی

فتوسل (چشم ایمنی) آینه دار
در این نوع فتوسل یا چشم ایمنی گیرنده و فرستنده در یک پکیج و در یک سمت نصب می شوند. در جهت مقابل یک آینه مخصوص قرار داده میشود که نور فرستنده را منعکس کرده و به گیرنده باز میگرداند و  بدین شکل ارتباط فرستنده و گیرنده برقرار می شود. نقطه ضعف این نوع فتوسل ها تنظیم دشوار در هنگام نصب بر روی درب اتوماتیک و طول برد کوتاه نسبت به سایر انواع چشم ایمنی می باشد.
بیشترین موارد مصرف این چشمی برای راهبند اتوماتیک است زیرا سیم کشی در طرف دیگر راهبند سخت بوده و نیاز به کندن زمین دارد.بنابراین با استفاده از این چشمی اینه کوچک و مخصوصی را در طرف دیگر قرار داده و ان را با چشمی اصلی تنظیم میکنیم.

چشمی اینه دار کرکره


عیب یابی کرکره برقی اتوماتیک

عیب یابی کرکره برقی
ایراد در دستگاه مرکزی و فیوز
برای چک کردن سلامت دستگاه مرکزی و فیوز کرکره برقی، کافی است، گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کرده و دکمه ای از ریموت کنترل را فشار دهید، اگر صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شد، به معنی سالم بودن ریموت، فیوز و دستگاه مرکزی می باشد.در صورت عدم شنیدن صدا از دستگاه مرکزی، ابتدا باید از سلامت فیوز مطمئن شویم. اگر فیوز هم سالم بود، حتما ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد.

 رگلاژ کرکره برقی

یکی از مشکلات کرکره برقی تولید صدای زیاد در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی است که مهم‌ترین عامل آن به تراز کردن کرکره هنگام نصب برمی‌گردد. عواملی مثل آهن‌کشی، صفحه پلیت کرکره و ریل می‌توانند مسبب این تولید صدا باشند. رفع این مشکل از راه رگلاژ کرکره برقی صورت می‌گیرد.رگلاژ کرکره برقی به معنای تنظیم کرکره جهت سهولت در بالا و پایین آمدن و تنظیم قطعات کرکره برای تولید صدای کمتر است. در عمل رگلاژ ممکن است حتی مقداری تیغه‌ها و یا موتور جابجا شود تا کرکره به‌طور کامل تنظیم شود.

دلیل بالا نرفتن موتور کرکره برقی
موتور ، محرک و عامل اصلی حرکت تیغه ها بر روی ریل کرکره است و خرابی و مشکل در این قسمت می تواند عملکرد ساختار اصلی دستگاه مکانیکی با تحرک الکتریکی را تحت شعاع قرار دهد و می توان گفت که مهمترین علت بالا نرفتن کرکره برقی موتور است.برد کنترل عامل دیگری است که ممکن است موجب بالا نرفتن کرکره برقی شود.برای تشخیص خرابی این قسمت بهتر است موتور را بصورت مستقیم به برق متصل کرد.
در صورت سالم بودن موتور برد کنترل خراب است.البته این روش کار خطرناکی است و حتما باید توسط متخصص تعمیر کرکره انجام شود.

خرابی چشمی ایمنی کرکره برقی
در صورت ایراد در چشمی کرکره برقی، ممکن است چیزی مانع رسیدن پرتو مادون قرمز  به گیرنده شود و باعث بروز اختلال گردد.چشمی کرکره برقی بسیار کوچک است و تنها چند سانتیمتر قطر دارد و به‌راحتی کثیف می‌شود. برای تمیز کردن آن، شما یکپارچه نرم و یک پاک‌کننده ملایم نیاز دارید. به‌آرامی آلودگی باقیمانده بر روی چشمی را پاک‌کنید. از رطوبت بیش‌ازحد پرهیز نمایید، چون باعث می‌شود، آلودگی بیشتری به چشمی بچسبد.
تنظیم نبودن میکروسوییچ
میکروسوییچ ,سوییچ مکانیکی است برای قطع برق موتور در زمان مورد نیاز. تنظیم نبودن و یا خرابی میکروسوییچ موتور کرکره باعث میشود تا تیغه های کرکره  در حد بالا و یا پایین در محل خود نایستد وبیستر از حد بسته و یا باز شود که در این صورت ممکن است تیغه ها از ریل خارج شوند که بسیار خطرناک است.در هر دو موتور توبولار وساید وحتی موتور های دیگر میکروسوییج وجود دارد.تنظیم میکروسوییچ کار تخصصی است و باید توسط کارشناسان کرکره برقی انجام شود.
تیغه نامرغوب را چگونه شناسایی کنیم؟
برای آن که بتوانید تیغه مرغوب کرکره برقی را از نامرغوب تشخیص دهید لازم است تا در ابتدا به موارد زیر توجه داشته باشیدوجود هر کدام از این موارد در نهایت می تواند منجر به نامناسب بودن تیغه شما شده و در ادامه مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.1- تیغه نباید بیس از حد سبک باشد.
2- آلومینیوم تیغه نباید نازک باشد.
3- به عصایی تیغه توجه داشته باشید، نباید نازک باشد.
4- عصایی ها نباید کج و معوج باشند.
5- ضربه و خوردگی در تیغه ها وجود نداشته باشد.
6- وجود لیبل در تیغه ها
7- عدم وجود خش و خط بر روی تیغه

سرو صدای کرکره برقی

عامل زیادی در به وجود آمدن صدای کرکره برقی نقش دارند و نمی تواند گفت که دقیقا چه عاملی علیت صدای کرکره برقی می باشند.نکته ای که باید بدانید این است که در تمامی موارد زمانی که یک استحکاک غیر طبیعی بین دو یا چند قطه کرکره برقی پیش بیاید باعث ایجاد سر و صدا می شود. ممکن است این صدای از جانب تیغه باشد و علت صدای کرکره برقی آن باشد و یا از جانب موتور کرکره برقی و یا ریل آن.

ممکن است صدای کرکره برقی از طرف تیغه کرکره برقی باشد، یعنی تیغه های کرکره برقی با یکدیگر برخورد دارند و باعث ایجاد استحکاک و در نهایت سر و صدا می شود.در بعضی از موارد مشاهده شده که تیغه کرکره برقی از نوع نا مرغوب بوده و غضروف های آن به صورت نا هماهنگ با یکدیگر اتصال داشته اند.

اگر فرم قالب خوردن تیغه ها مناسب نباشد و یا جنس مواد اولیه تولید تیغه مناسب نباشد این صدا به وجود می آید. از علامت های صدای ناشی از فرم و قالب تیغه این است که هر جه کرکره برقی بالاتر می رود و قطر رول آن بیشتر می شود صدا کاهش می یابد. البته گاهی بین تیغه ها نیز خاک و گرد و غبار نفوذ می کند که باعث می شود تیغه ها نسبت به یکدیگر خوب نتوانند بچرخند و صدا ایجاد می شود.

موتور کرکره برقی نیز تاثیر زیادی در کرکره برقی دارد. باید بدانید که در گذشته، موتور های کرکره برقی به علت ساختاری که داشتند نیز سر و صدا تولید می کردند اما امروزه با به وجود آمدن نسل جدید کرکره های هوشمند، تقریبا می توان گفت که موتور کرکره برقی تاثیر زیادی در سر و صدای کرکره برقی ندارد مگر آن که به دلایلی یا تحت فشار باشد و اینکه خراب باشد.

اگر کرکره برقی شما همچین صدایی می داد به احتمال زیاد گیربکس موتور شما آسیب دیده است. یکی از علامت های اصلی خرابی گیربکس موتور این است که این صدا در تمام مدت باز و یا بسته شدن کرکره برقی به گوش می رسد و با کاهش و یا افزایش قطر رول کرکره برقی صدا کمتر و یا بیشتر نمی شود.

راه های کاهش صدای کرکره برقی

افزایش میزان قطر شفت و رول کرکره برقی و افزایش فاصله تیغه ها از هم
شست و شوی تیغه های کرکره برقی و اتصالات و غضروف ها با جریان آب پرفشار
نصب غظروف آلومینیومی برای کاهش صدای کرکره برقی
تعویض کامل تیغه کرکره برقی به دلیل مرغوب نبودن آن


چرا نصب کرکره برقی اهمیت دارد

اهمیت کرکره برقی

نصب کرکره برقی به کاهش خطر سرقت و وارد شدن اشخاص بیگانه به محدوده شخصی شما کمک می کند.نصب کرکره برقی نیاز به کارشناس حرفه‌ای و داشتن اطلاعات کافی از نوع نیاز مشتری و محل نصب دارد و باید برای آن برنامه‌ ریزی دقیقی انجام گیرد تا از نظر امنیت به مشکلی برنخورید. راهنمایی یک متخصص کارنصب را آسان تر می کند افرادی که قرار است برای ورودی های ساختمان خود مانند درب، پنجره،و…. کرکره برقی نصب کنند باید اطلاعاتی را در اختیار کارشناس و یا فروشنده قرار بدهند تا آنها بتوانند کرکره مناسب برای آن افراد را معرفی و نصب کنند. اطلاعاتی شامل عرض، طول درب، محل نصب، تعداد تردد، و بودجه در نظر گرفته شده.

در نظر داشته باشید که کرکره برقی علاوه بر حفظ امنیت شما باید در افزایش زیبایی محیط هم موثر باشد انواع کرکره برقی در شکل و عملکردهای متفاوتی وجود دارند که هر کدام مناسب برای محیط خاصی طراحی شده اند.

کرکره های رولینگ

این نوع  کر کره مناسب استفاده برای رستوران ها، املاک و هتل ها می باشند.

کرکره های مشبک و سوراخ دار

از این نوع کرکره برقی برای افزایش دسترسی بصری استفاده می‌شود. مانند نصب در پارکینگ‌ها و املاک تجاری.  که طراحی آن  باعث افزایش جریان هوا و دید میشود

کرکره های غلطکی

این نوع کرکره برای حفظ امنیت کسب و کار مانند دفاتر و شرکت ها و منازل مناسب می باشد.

کرکره از جنس پلی کربنات

مناسب برای استفاده در  مناطق حفاظت شهری مانند بانک‌ها میباشد.

کرکره های صنعتی

نصب و راه اندازی مناسب برای انبار ها و بیمارستان ها و مدارس و یا هر منطقه دیگری که نیاز به امنیت بالایی داشته باشد.
شما برای برای حفاظت محیط های داخلی مانند پنجره ها، بالکن، حیاط خلوت می توانید از کرکره هایی استفاده کنید که برای محیط داخلی طراحی شده‌اند و برای محافظت از کل ساختمان از کرکره هایی که برای محیط های خارجی طراحی شده اند استفاده فرمایید .معمولاً کرکره های داخلی برای نصب نیاز به مجوز ندارند اما برای نصب کرکره های خارجی که جز نمای ساختمان محسوب می‌شوند باید حتماً از نظر ایمنی و زیبا سازی از مقامات محلی محدوده خود مجوز نصب را تهیه کنید.

چرا کرکره برقی

چرا از کرکره برقی استفاده کنیم؟

امنیت ، زیبایی، راحتی دلایلی است که کرکره برقی را به گزینه قابل ملاحظه تبدیل کرده است. چراکه کرکره برقی برای عملکرد بسیار کارآمد در هر شرایط آب و هوایی طراحی شده است. با جلوگیری از نور شدید خورشید و گرمای بیش از حد به صرفه جویی در انرژی کمک می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود ما برای محافظت از ورودی های خود از کرکره برقی استفاده کنیم را در این مقاله ذکر می کنیم.

1) محافظت در برابر هر عناصری

باران ،طوفان، تگرگ و برف یا نور شدید خورشید عناصری هستند که می‌توانند به پنجره، درب و هر ورودی فضای داخلی شما آسیب بزند. اگر می خواهید از ورودی های خود در برابر این عناصر محافظت کنید از کرکره برقی در این مکان‌ها استفاده کنید. کرکره برقی از مواد مختلفی ساخته می‌شود اما کرکره های با کیفیت همه از یک پلیمر یا فلزی مقاوم در برابر آب و هوا را در برمی‌گیرد.

2) محافظت در برابر سارقین و متجاوزین

حفاظت از خانه و محل کار بزرگترین دغدغه هر شخصی می باشد .ورودی های معمولی بدون محافظ آسیب‌پذیر هستند و هر کسی می‌تواند به راحتی به آنها آسیب برساند و وارد حریم خصوصی شما شود. بنابراین استفاده از کرکره برقی می‌تواند محافظ خوبی برای خانه و خانواده و محل کار، اطلاعات محرمانه شما باشد. توسط کرکره برقی می توانید محیط را از چشم همه افراد بپوشانید و داخل منزل و محیط کار به هیچ عنوان دیده نشود.همچنین کرکره ها از جنس های قوی و محکمی ساخته می‌شود که مقاومت در برابر هر آسیب پذیری هستند و به راحتی خراب نمی شوند.

3) بهره‌ وری انرژی

کرکره برقی فقط برای ایجاد یک محیط امن و ایمن در خانه یا محل کار نیست. آنها سازگار با محیط زیست هستند و غالباً از آلومینیوم ساخته می‌شود که قابل بازیافت می باشد و از لحاظ حرارتی بسیار کارآمد است. در زمستان گرما را داخل منزل حفظ می‌کند و در تابستان گرما را مسدود می‌کند. معمولاً کرکره برقی خوب بسته و چفت می شود پس به تهویه هوا و عایق حرارتی کمک می‌کند .استفاده از کرکره برقی در فصل زمستان می تواند به حفظ گرما در داخل منزل کمک کند.کرکرها نسبتاً  از محافظ های دیگر ارزان قیمت تر بوده و به راحتی هم نصب می شوند .

چرا خانه شما همیشه سرد است؟ چند دلیل وجود دارد که بعضی از خانه ها همیشه سرد هستند. ممکن است دیوارهای خانه شما عایق بندی مناسب نداشته باشد، ممکن است  مواد عایق حرارتی خارجی کافی نباشد، یا پنجره ها مطابق مشخصات نباشند. پنجره ها در درجه اول به عنوان مسیرهایی برای انتقال هوا عمل می‌کنند و اگر عایق‌بندی درستی نداشته باشند باعث هدر رفتن گرما  در فصل زمستان می شود. برای رفع مشکل می‌توان با یک متخصص در زمینه نصب کرکره برقی تماس بگیرید و بهترین متریال را سفارش دهد تا از بروز همچنین مشکل های جلوگیری کنید.

کرکره برقی علاوه بر محافظت و ایمنی برای محیط باعث زیباسازی هم می شود. زیرا کرکره ها در طرح و شکل های مختلفی نسبت به سلیقه شما وجود دارد حتی می توانیم رنگ بندی دلخواه خود را نیز داشته باشید.

کرکره برقی از یکسری تیغه تشکیل شده است که به هم متصل شدند، این تیغه ها به دور یک استوانه پیچیده می‌شوند تا بالا و پایین برود. کار اصلی را موتور کرکره برقی انجام می‌دهد .موتور کرکره برقی انواع مختلفی دارد که در درجه اول باید نیاز شما شناسایی شود و متناسب با مکان شما، عرض و ارتفاع ورودی و تعداد تردد (باز و بسته شدن ) موتور  مناسبی را نصب کنند. از کرکره برقی معمولاً برای پوشش ورودی‌های تمامی مکانها مانند: مکانهای تجاری، اداری، هتل‌ها، پارکینگ ها مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می شود و هیچ محدودیتی ندارند.

متناسب با نوع محل نصب می توان طرح و رنگ کره را هم تغییر داد. هزینه‌ای که صرف نصب کرکره برقی می‌شود بسیار متفاوت است. بسته به عرض و طول  ورودی، قیمت‌ها تغییر می‌کند. هرچه عرض و ارتفاع و تعداد تردد شما بیشتر باشد قطعاً هزینه کرکره برقی هم بالاتر می‌رود. زیرا مواد بیشتری و همچنین موتور کرکره برقی قوی تری مورد نیاز است. اما اگر تصمیم دارید کرکره دستی انتخاب کنید هزینه شما خیلی پایین می‌آید اما از لحاظ ایمنی و کارکرد خیلی قابل اعتماد نیست.

حتی اگر کرکره برقی را برای محیط خود در نظر داشته باشید عرض و ارتفاع شما هم استاندارد باشد، نسبت به یکسری موارد ممکن است قیمت های شما تغییر کند، مواردی مثل متریال مصرفی: موادی که در ساخت کرکره برقی استفاده می‌شوند متفاوت است. جنس هایی مثل آلومینیوم، چوب، فلز فولاد، استیل، پی وی سی، پلی کربنات، که هرکدام مزیت و معایب و خود را دارد اما از همه گران قیمت‌تر پلی کربنات است. جنس آلومینیوم به دلیل مقاومت و دوام بسیار معروف است.و از لحاظ قیمتی نسبت به مدل های فولادی خود کمتر است. اما بیشتر کاربران از جنس آلومینیوم استفاده می‌کنند زیرا نسبتاً سبکتر با دوام تر و نصب آن بسیار ساده تر می باشد.


اهمیت کرکره اتوماتیک
نقش کرکره برقی در محافظت از منازل و مشاغل

سرقت یکی از نگرانی های صاحبین مشاغل و منازل است، که ممکن است عواقب بدی را ایجاد کند. بر تعداد سرقت از مشاغل و منازل سال به سال افزوده می‌شود. پس وقت آن است که اقدامات لازم و حیاتی انجام داده شود،تا جزئی از این آمار نباشید.
کرکره برقی و آیفون تصویری یک روش موثر برای محافظت از دارایی های شما است. همچنین کرکره برقی چندین مزیت قابل توجهی  را به همراه دارد. در ادامه مطلب میبینید کرکره برقی ایمنی چگونه می‌تواند به نفع محل شما باشند.

1: امنیت بهتر

مکان‌هایی که هیچگونه وسیله محافظتی ندارند بهترین سوژه برای سرقت هستند. پنجره های منازل ویترین‌های مغازه‌ها بدون حفاظ، توجه سارقین را به خود جذب می کند، حال زمانی که بر روی آنها کرکره برقی نصب باشد دیگر برای سارقین محل قابل دسترسی  نیست و و امنیت محیط را قوی نشان می‌دهد. سارقین محیط کار و منزل شما را چندین روز تحت نظر می‌گیرد و نقاط ضعف آن را پیدا می‌کند و در تایم مناسب سرقت را انجام می‌دهند. بنابراین قبل از این حادثه خودتان نقاط ضعف محیط تان را پیدا کرده و آنها را مجهز به سیستم های ایمنی مانند کرکره برقی کنید. پنجره ها، دربهای پارکینگ، ویترین مغازه هایی که مجهز به کرکره برقی است این ذهنیت را برای سارق ایجاد می‌کند که شما به امنیت محیط خود اهمیت می دهید پس از سرقت از این مکان کار خطرناک و دشواری است. پس این امر به صورت خودکار سارقی را از محیط شما دور نگه می دارد

2:همه کار

کرکره برقی محدودیت مکانی ندارد و همه جا می توان از آن استفاده کرد پنجره منازل، درب منازل، درب پارکینگ، مغازه‌ها و پاساژها، ویترین ها و غیره

3:عملکرد

کرکره برقی های مدرن ویژگی‌های منحصر به فردی را دارند، علاوه بر اینکه یک مانع حفاظتی هستند، سیستم‌هایی به آنها می‌توان افزود که محافظت و ایمنی را بیشتر کند، مثل سیستم های برقی، روشنایی، صدای آژیر.
برق ضعیفی را از کرکره عبور می‌دهند زمانی که سارق به کره کره نزدیک شود و به آن دست بزند برق ضعیفی آن را می‌گیرد، یا به محض دست زدن به کرکره برقی ال ای دی های آن روشن می شود که این هم باعث ایجاد ترس می شود. بهترین و مهمترین ویژگی که به آن می‌توان افزود این است که به محض دست زدن به کرکره برقی صدای آژیر بلند شود.

4: مقرون به صرفه

در ساخت کرکره برقی از فلزهای بادوام مانند: فولاد، آهن، فرفورژه یا گالوانیزه استفاده می‌شود که این فلزات طول عمر بالایی دارند و در برابر برش هرگونه شرایط آب و هوایی و سایر آسیب‌های فیزیکی مقاوم هستند. پس  انتخاب آنها از لحاظ  مالی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

لطفا جهت دریافت اطلاعات و مشاوره و دریافت استعلام قیمت با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید .